Sonbahara Özel Beslenme Önerileri

** Sonbahara özel beslenme önerileri **

Sonbahar ayları savunma sistemi zayıf bireyler için nezle-grip aylarıdır. Bu dönemde savunma sistemindeki zayıflamayla birlikte grip, nezle sıklıkla görülür. Bu değişikliklere vücudumuzun uyum sağlaması ve sonbaharda hastalıklarla savunma sistemimizin güçlü çalışması için beslenme düzenimizde ve yaşam tarzımızda bazı değişiklikler yapmakta fayda var.

Sonbaharda sofranızı güçlendirin, sağlığınız güçlensin

– Sağlıklı sofra, sağlıklı beden demektir. Bu sonbaharda bir karar alın ve değişime sofranızdan başlayın. Fazla kilolarınızı sağlıklı şekilde verin. Yapılan bilimsel çalışmalarda vücut kitle indeksi 45 ve üzerinde olan kişilerde yaşam süresinin 20 yıl kısaldığı, kilo verilmesi ile bağışıklık sisteminin güçlendiği gösterilmiştir. Unutmayın! Kiloyu kaybetmek, hayatı kazanmak demektir.

– Karbonhidrat, protein ve yağdan dengeli, lif içeriği yüksek bir programla beslenmek bağışıklık gücünüzü arttırır. Kuru baklagiller hem protein, hem lif hem de savunma sistemi için önemli minerallerden biri olan demir açısından zengindir. Haftada en az 2 defa kuru baklagil tüketilmelidir. – Kolesterol probleminiz yoksa kahvaltıda mutlaka yumurta tüketin. Kahvaltıda yumurta tüketmek hem metabolizmanızı hızlandırır, hem de kan şekerinizi dengeleyerek kilo artışını önler. Kahvaltıda tahıllı ekmek, yarım yağlı peynir, doğal bal, zeytin, domates, biber ve yumurta ile sonbaharda hastalıklardan korunabilirsiniz.

– Günde 1 bardak kefir için. Kefir savunma sistemini güçlendirir, mide barsak florasını dengeler, hazmı kolaylaştırır, kabızlığı önler, kansere karşı koruyucudur, yüksek tansiyon, kolesterol düşürülmesinde etkilidir. – Vitamin ve mineraller bağışıklık sisteminin korunmasında büyük önem taşır. Sonbaharda hastalıklardan korunmak ve hastalığın seyrini hafifletmek için A, C, E vitamini tüketimine dikkat edilmesi gerekir.

– C vitamini alımınıza dikkat edin. C vitamini, soğuk algınlığında antihistaminik etki göstererek belirtileri hafifletir. Alışveriş sepetinize limon, portakal gibi turunçgillerle değil, özellikle kuşburnu, kırmızı ve yeşil sivri biber, kivi, maydanoz, roka ekleyerek C vitamini alımınızı arttırabilirsiniz.
– A vitaminini ihmal etmeyin. A vitamini, kandaki beyaz hücre aktivitesini artırır. Beyaz hücreler savunma sisteminin önemli bileşenleridir. Havuç, ıspanak, kabak, domates, karaciğer, havuç, ıspanak, brokoli, marul, kayısı tüketerek A vitamini alımınızı arttırabilirsiniz.

– Sofranızda haftada 2 defa balık olsun. Balık sağlığın temeli olan Omega-3 yağ asitlerinden zengindir. Savunma sisteminizi güçlendirmek için pişirme yöntemi de önemlidir. Mevsim balıklarını ızgara şeklinde, buğulama yaparak veya fırında pişirerek tüketebilirsiniz.

– Alkolden uzak kalmaya veya azaltmaya çalışın. Yapılan bilimsel çalışmalarda alkol tüketiminin hastalıklarla savuma sistemi üzerinde olumsuz etkiler yaptığı kanıtlandı. Güçlü bir bağışıklık sistemi için alkolden uzak durmaya dikkat etmelisiniz.

– Sonbaharda hastalıklardan korunmak için günde 1 fincan ekinezya çayı içmek, 1 kâse probiyotik yoğurt yemek!

Sonbaharda gribe meydan okuyan üçlü

Yeşil Yapraklılar: Vücudumuzda her an serbest radikaller adı verdiğimiz maddeler oluşur. Serbest radikaller hücresel hasar gerçekleştirerek yaşlanmadan ve hastalıklardan sorumlu maddelerdir. Yeşil yapraklılar serbest radikaller ile savaşarak grip, kanser, kalp hastalıkları ve obeziteye karşı koruma kalkanı oluşturur. Journal Nutrition’da yayınlanan bir makaleye göre günde 1 defa pişmiş yeşil yapraklı bir sebze tüketmek kolon kanseri riskini yüzde 24 oranında düşürmektedir. Gripten kansere kadar birçok rahatsızlıktan korunmak, bu sonbaharı sağlıklı geçirmek istiyorsanız her öğün yeşil yapraklı sebze tüketmeyi alışkanlık haline getirmelisiniz.

Havuç: Havuç provitamin A,C,D,E,K,B1 ve B6 vitaminlerinin zengin kaynaklarından birisidir. Biotin, kalsiyum, magnezyum, fosfor ve diğer bazı minerallerce de zengindir. İçerdiği lutein, alfa, beta, gamma karatenoidler (turuncu renk verir), zeaksantin ve ksantofil (sarı renk verir) gibi fitonutrientler sayesinde sebzelerin kralıdır.

Sarımsak: Sarımsak, milattan önce 2600-2100 yıllarında Sümer kil tabletlerinde ve milattan önce 1550 yılında tıbbı bir metin olan Ebers Kodeksinde eski Mısırlılar için, özellikle çalışan sınıf ve ağır işçiler için, önemli bir ilaç olduğu yazılan mucizevî bir besindir. Hücre hasarını önleyerek yaşlanmanın ertelenmesinde etkilidir. Unutulmaması gereken temel nokta azının karar çoğunun zarar olduğudur. Günde 1 veya 2 diş sarımsak tüketimi yeterli olacaktır.

Mükemmel bir gün geçirmenin sırrı

Sabahın ilk birkaç saatinin günün geri kalanının nasıl geçeceği üzerinde önemli bir rol oynadığını biliyoruz.

Terazinin bir ucunda her gün sabah 5’te kalkan Virgin’in kurucusu Richard Branson veya sabah 4 buçukta kalkan Disney’in CEO’su Bob Iger bulunuyor. Diğer ucunda ise yataktan asla ayrılamayanlar. Aslına bakarsanız düşündüğünüzün aksine güne erken başlamak, çalışmaya erken başlamak değil, duyularınızı erken uyandırmak için önemli bir adım.

Bunu daha iyi anlamak için, planlı insanların başarısında önemli role sahip dört unsuru inceleyelim:

1. Güne egzersizle uyanın

Sözünü ettiğimiz başarılı insanlar vücutlarını uyandırarak güne başlıyorlar. Egzersiz sırasında üretilen hormon akışı sayesinde günlerine ekstra bir enerjiyle başlarlar ve olumlu bir durgunluk hali yaratırlar. Egzersiz sona erdiğinde elde edilen bu olumlu hissi günlerinin başlangıç noktası yaparlar. Tabii ki bunun çok yoğun ve yorucu bir egzersiz olması şart değil. 20 dakika bisiklete binmek veya hızlı adımlarla yürümek veya vücudu esnetmek vücudunuzu güne hazırlamak için yeterli olacaktır.

2. Gününüzü planlayın ve gözünüzde canlandırın

Kendinizi gün içerisinde karşılaşabileceğiniz stresli anlara hazırlıklı kılmak için gününüzü planlamaya ve göz önünde canlandırmaya birkaç dakika ayırabilirsiniz. Bu tür bir planlama ayrıca gün içerisindeki dinlenme aralarınızı düzenlemek için de size oldukça yardımcı olacaktır.

3. Sağlıklı bir kahvaltı yapın

Vücudunuzun iyi işlemesini istiyorsanız, ona ihtiyacı olan enerjiyi uygun bir şekilde sağlamanız gerekir. Bunu yapamadığımız takdirde, muhtemelen günün başından itibaren kendinizi yorgun hissedersiniz. Buna ek olarak sinir sisteminiz de huzursuzluğa meyillenir ve günün sonunda iki misli daha yorgun olmaya sürükler. Tüm bu olumsuzlukları engellemenin en önemli yollarından biri şüphesiz ki sağlıklı bir kahvaltıyla güne merhaba demek.

Herhangi bir rutinde olduğu gibi, erken kalmak ve günün ilk saatlerinden faydalanmak başta zor gibi görünse de, vücudunuzun şımartılmaya ihtiyacı vardır. Siz stresli bir yaşamda koşturdukça daha çok dinlenmeye ihtiyacı olan vücudunuzu bu ritüele alıştırdığınızda gün içerisinde kesinlikle daha fazla enerjiye sahip olduğunuzu hissedeceksiniz.

Sonbahar modasına göz atalım!

Ünlü moda yorumcuları yeni sezon sonbahar modası hakkında ufak tüyolar alın ve kendinize göre yaratıcı kombinler yaratın.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s